נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue
אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון עורך מזה שנה שלישית את מדד השירות המשקף את רמת השירות בחברות המשווקות את מוצרי הפנסיה, הביטוח והגמל (והשתלמות). מדד השירות בשנת 2016 (מפורסם ב2017) לוקח בחשבון לרוב 4 רכיבי שירות שלכל אחד משקל שונה (תשלום תביעות, טיפול בפניות לקוחות, תלונות הציבור וזמני מענה טלפוני) . בענף הפנסיוני בכלל והגמל בפרט יילקחו 3 פרמטרים עיקריים לפי משקל: -טיפול בפניות לקוחות(70%), -תלונות הציבור(20%) ו – זמני מענה טלפוני(10%).
לפניכם בהרחבה…
מידי שנה עורך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בדיקה בכל הקשור לרמת השירות לה זוכים הלקוחות ומשקלל בתוכו 3 פרמטרים לפי משקלים שונים:
טיפול בפניות לקוחות -70% – חושב על פי מידת שביעות הרצון ומידת ההמלצה של לקוחות הגוף המוסדי תלונות הציבור -20% – חושב בהסתמך על מספר תלונות הציבור שהוגשו לבירור האגף ואופן ההכרעה בהן.
זמני מענה טלפוני -10% – חושב כאחוז השיחות בהן ניתן מענה אנושי בתוך 3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות של הגוף המוסדי ועד לקבלת מענה אנושי מהנציג הרלוונטי (ללא זמן שיטוט בנתב).
חוסכים רבים מצטרפים למסלול חסכון מסויים אך לא יודעים מהו השירות שיקבלו ביום בו יזדקקו לו. מי באמת אוהב להמתין ולשרוף זמן על הקו שבסך הכל רוצים לדעת מדוע לא נשלח טופס 106 בסוף שנה או דוח שנתי.
נושא השירות הוא חלק שלעיתים רחוקות נלקח בחשבון ביום ההצטרפות לגוף מסויים.
3 הפרמטרים כאן בהחלט משקפים את התייחסותם של הגופים אליכם החוסכים ברגע האמת.
נכון שדמי ניהול הוא פרמטר חשוב ובר כימות אבל גם לאיכות השירות יש משקל ברגע שנזדקק לאותו בית השקעות או חברת ביטוח, המנהלים את קרן ההשתלמות שלכם או את קופת הגמל.
לפניכם טבלה המפרטת את מדד השירות לשנת 2016 שפוסם במהלך אמצע 2017. זיכרו כי פרסום התוצאות, מתייחס לשנה אחת קודם.
מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2016 | ||||||||
פורסם ב: 7/2017 | ||||||||
שם הגוף המנהל | מדד שירות קופות גמל | ציון מדד שביעות רצון והמלצת לקוחות | ציון מדד תלונות הציבור | ציון מדד זמן מענה טלפוני | ||||
ילין לפידות | 88 | 88 | 85 | 98 | ||||
אנליסט | 85 | 83 | 84 | 98 | ||||
אי.בי.אי | 84 | 84 | 83 | 91 | ||||
אינפיניטי | 83 | 84 | 83 | 79 | ||||
הראל גמל | 81 | 80 | 80 | 84 | ||||
הלמן אלדובי | 78 | 82 | 78 | 58 | ||||
אלטשולר שחם | 78 | 80 | 82 | 58 | ||||
אקסלנס נשואה | 73 | 74 | 77 | 54 | ||||
הפניקס פנסיה וגמל | 71 | 72 | 75 | 59 | ||||
מיטב דש | 71 | 76 | 76 | 27 | ||||
כלל פנסיה וגמל | 69 | 72 | 66 | 58 | ||||
מגדל מקפת | 69 | 72 | 72 | 44 | ||||
פסגות גמל ופנסיה | 69 | 74 | 68 | 33 | ||||
מנורה גמל | 69 | 73 | 65 | 46 | ||||
איילון פנסיה וגמל | 58 | 62 | 54 | 42 | ||||
ממוצע השוק | 75 | 77 | 75 | 62 | ||||
המקור: עיבודי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון 2017.
לסיכום: בטרם תבחרו את ספק מוצר החיסכון שלכם, יש לבחון את המשתנים הכמותיים(דמי ניהול, תשואות וכו') ובנוסף את המשתנים האיכותיים (שירות, וכו') החשובים לא פחות. כל אלו משפיעים על הכסף שלכם.
מאמרים שיכולים לעניין אתכם
פנסיית יסוד
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue פנסיית היסוד פעלה בקרנות הפנסיה הותיקות עד שנת 1979. יש לקחת בחשבון כי תוכנית זו סגורה לעמיתים חדשים מאז שנת 1979, שנה בה נחתם הסכם קיבוצי כללי בין התאחדות [...]
פנסיה תקציבית
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue פנסיה תקציבית היא פנסיה המשולמת מהתקציב השוטף של הגוף שבו עבד הגמלאי הזכאי לה. להבדיל מפנסיה צוברת, בפנסיה תקציבית ההפרשות להבטחת הפנסיה נעשות רק בידי המעביד (ולא בידי העובד). [...]
קרן פנסיה ותיקה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue שנת 1995 הייתה שנת רפורמה בכל הקשור לקרנות הפנסיה. בעקבות החלטת הממשלה מיום 29.03.1995, נקבע כי קרנות אלו ממשיכות החל מיום 01.01.1995 לפעול כקופות סגורות אשר אינן רשאיות לצרף [...]
קרן פנסיה כללית
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue קרן פנסיה חדשה כללית היא קרן פנסיה צוברת (צוברת כספים ולא זכויות), מיועדת הן לשכירים והן לעצמאים, שהוקמה החל משנת 1995 ומנוהלת תוך שמירה על איזון אקטוארי. קרן פנסיה [...]
מדדים להשוואה בין קרנות הפנסיה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue מרבים הקוראים שמגיעים לכאן סביר להניח השכילו להבין כי קרן פנסיה היא תוכנית שאכן באה בחשבון בתכנון הפנסיוני שערכו בעיקר לאחר השינויים הרגולטוריים שנכנסו לתוקף השנה (2013) ע"י פרופ' [...]
למה קרן פנסיה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue בבואנו לשאול למה לבחור בקרן פנסיה, עומדות בפנינו 2 אופציות: 1) למה קרן פנסיה ביחס למוצרים חלופיים בשוק. 2) למה קרן פנסיה בכלל. ע"מ להמחיש טוב יותר את גובה ההשפעה [...]
באפשרותך להשאיר הערה