נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue
אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון עורך מזה שנה שלישית את מדד השירות המשקף את רמת השירות בחברות המשווקות את מוצרי הפנסיה, הביטוח והגמל (והשתלמות). מדד השירות בשנת 2016 (מפורסם ב2017) לוקח בחשבון לרוב 4 רכיבי שירות שלכל אחד משקל שונה (תשלום תביעות, טיפול בפניות לקוחות, תלונות הציבור וזמני מענה טלפוני) . בענף הפנסיוני בכלל והגמל בפרט יילקחו 3 פרמטרים עיקריים לפי משקל: -טיפול בפניות לקוחות(70%), -תלונות הציבור(20%) ו – זמני מענה טלפוני(10%).
לפניכם בהרחבה…
מידי שנה עורך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בדיקה בכל הקשור לרמת השירות לה זוכים הלקוחות ומשקלל בתוכו 3 פרמטרים לפי משקלים שונים:
טיפול בפניות לקוחות -70% – חושב על פי מידת שביעות הרצון ומידת ההמלצה של לקוחות הגוף המוסדי תלונות הציבור -20% – חושב בהסתמך על מספר תלונות הציבור שהוגשו לבירור האגף ואופן ההכרעה בהן.
זמני מענה טלפוני -10% – חושב כאחוז השיחות בהן ניתן מענה אנושי בתוך 3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות של הגוף המוסדי ועד לקבלת מענה אנושי מהנציג הרלוונטי (ללא זמן שיטוט בנתב).
חוסכים רבים מצטרפים למסלול חסכון מסויים אך לא יודעים מהו השירות שיקבלו ביום בו יזדקקו לו. מי באמת אוהב להמתין ולשרוף זמן על הקו שבסך הכל רוצים לדעת מדוע לא נשלח טופס 106 בסוף שנה או דוח שנתי.
נושא השירות הוא חלק שלעיתים רחוקות נלקח בחשבון ביום ההצטרפות לגוף מסויים.
3 הפרמטרים כאן בהחלט משקפים את התייחסותם של הגופים אליכם החוסכים ברגע האמת.
נכון שדמי ניהול הוא פרמטר חשוב ובר כימות אבל גם לאיכות השירות יש משקל ברגע שנזדקק לאותו בית השקעות או חברת ביטוח, המנהלים את קרן ההשתלמות שלכם או את קופת הגמל.
לפניכם טבלה המפרטת את מדד השירות לשנת 2016 שפוסם במהלך אמצע 2017. זיכרו כי פרסום התוצאות, מתייחס לשנה אחת קודם.
מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2016 | ||||||||
פורסם ב: 7/2017 | ||||||||
שם הגוף המנהל | מדד שירות קופות גמל | ציון מדד שביעות רצון והמלצת לקוחות | ציון מדד תלונות הציבור | ציון מדד זמן מענה טלפוני | ||||
ילין לפידות | 88 | 88 | 85 | 98 | ||||
אנליסט | 85 | 83 | 84 | 98 | ||||
אי.בי.אי | 84 | 84 | 83 | 91 | ||||
אינפיניטי | 83 | 84 | 83 | 79 | ||||
הראל גמל | 81 | 80 | 80 | 84 | ||||
הלמן אלדובי | 78 | 82 | 78 | 58 | ||||
אלטשולר שחם | 78 | 80 | 82 | 58 | ||||
אקסלנס נשואה | 73 | 74 | 77 | 54 | ||||
הפניקס פנסיה וגמל | 71 | 72 | 75 | 59 | ||||
מיטב דש | 71 | 76 | 76 | 27 | ||||
כלל פנסיה וגמל | 69 | 72 | 66 | 58 | ||||
מגדל מקפת | 69 | 72 | 72 | 44 | ||||
פסגות גמל ופנסיה | 69 | 74 | 68 | 33 | ||||
מנורה גמל | 69 | 73 | 65 | 46 | ||||
איילון פנסיה וגמל | 58 | 62 | 54 | 42 | ||||
ממוצע השוק | 75 | 77 | 75 | 62 | ||||
המקור: עיבודי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון 2017.
לסיכום: בטרם תבחרו את ספק מוצר החיסכון שלכם, יש לבחון את המשתנים הכמותיים(דמי ניהול, תשואות וכו') ובנוסף את המשתנים האיכותיים (שירות, וכו') החשובים לא פחות. כל אלו משפיעים על הכסף שלכם.
מאמרים שיכולים לעניין אתכם
פנסיית נכות בקרן פנסיה חדשה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue פנסיית הנכות בקרן הפנסיה היא מעין ביטוח אשר שגור בפני רבים כביטוח אובדן כושר עבודה הבא לתת מענה לעמית ברגע שנפגעה השתכרותו וזאת כתוצאה מפגיעה פיזית-מנטלית של לפחות 25%. [...]
פנסיית זקנה בקרן פנסיה חדשה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue פנסיית הזיקנה תשולם למבוטח, עם הגיעו לגיל הזכאות (64 אשה ו-67 גבר), בהתאם למסלול שנבחר, לכל ימי חייו וזאת מידי חודש בחודשו. תנאים ומגבלות מבוטח רשאי לדחות או להקדים [...]
קרן פנסיה חדשה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue קרן הפנסיה מעניקה ביטוח מקיף ונהנית מאג"ח מיועדות, שאינן סחירות בבורסה, על חלק מנכסיה (30% והיתרה משתתפות ברווחי ההשקעות בשוק ההון). קרן פנסיה חדשה היא קרן מסוג מקיפה אשר [...]
פנסיית חובה – מקרה פרטי של פנסיה חדשה מקיפה
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue ההסכם יחול על כלל העובדים במשק מכוח צו הרחבה אך למעט עובדים שיש להם הסכם מיטיב מכוח הסכם כלשהו - הסכם קיבוצי כללי במקום העבודה או סקטור ענפי [...]
קרנות הפנסיה הוותיקות גרעוניות שבהסדר
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue קרנות פנסיה ותיקות שבהסדר הינן קרנות פנסיה שהיו בעבר בניהולה של ההסתדרות. ע"פ בדיקה של האוצר, נמצאו כי קיימים גירעונות אקטואריים ובעקבות זאת, הועברו לניהול המדינה. בשנת 2003 החל [...]
קרנות הפנסיה הוותיקות המאוזנות
נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue קרנות הפנסיה הוותיקות המאוזנות הן קרנות פנסיה שהוקמו לפני שנת 1995 שבניגוד למרבית הקרנות הותיקות שבהסדר, היו מאוזנות אקטוארית. מסיבה זו לא נתמכו ע"י המדינה, לא הועברו לבעלות המדינה [...]
באפשרותך להשאיר הערה