מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2016

>, קרן השתלמות>מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2016

written by נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue


אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון עורך מזה שנה שלישית את מדד השירות המשקף את רמת השירות בחברות המשווקות את מוצרי הפנסיה, הביטוח והגמל (והשתלמות). מדד השירות בשנת 2016 (מפורסם ב2017) לוקח בחשבון לרוב 4 רכיבי שירות שלכל אחד משקל שונה (תשלום תביעות, טיפול בפניות לקוחות, תלונות הציבור וזמני מענה טלפוני) . בענף הפנסיוני בכלל והגמל בפרט יילקחו 3 פרמטרים עיקריים לפי משקל: -טיפול בפניות לקוחות(70%), -תלונות הציבור(20%) ו – זמני מענה טלפוני(10%).

לפניכם בהרחבה…

מידי שנה עורך אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בדיקה בכל הקשור לרמת השירות לה זוכים הלקוחות ומשקלל בתוכו 3 פרמטרים לפי משקלים שונים:
טיפול בפניות לקוחות -70% – חושב על פי מידת שביעות הרצון ומידת ההמלצה של לקוחות הגוף המוסדי תלונות הציבור -20% – חושב בהסתמך על מספר תלונות הציבור שהוגשו לבירור האגף ואופן ההכרעה בהן.
זמני מענה טלפוני -10% – חושב כאחוז השיחות בהן ניתן מענה אנושי בתוך 3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות של הגוף המוסדי ועד לקבלת מענה אנושי מהנציג הרלוונטי (ללא זמן שיטוט בנתב).

חוסכים רבים מצטרפים למסלול חסכון מסויים אך לא יודעים מהו השירות שיקבלו ביום בו יזדקקו לו. מי באמת אוהב להמתין ולשרוף זמן על הקו שבסך הכל רוצים לדעת מדוע לא נשלח טופס 106 בסוף שנה או דוח שנתי.

נושא השירות הוא חלק שלעיתים רחוקות נלקח בחשבון ביום ההצטרפות לגוף מסויים.
3 הפרמטרים כאן בהחלט משקפים את התייחסותם של הגופים אליכם החוסכים ברגע האמת.
נכון שדמי ניהול הוא פרמטר חשוב ובר כימות אבל גם לאיכות השירות יש משקל ברגע שנזדקק לאותו בית השקעות או חברת ביטוח, המנהלים את קרן ההשתלמות שלכם או את קופת הגמל.

לפניכם טבלה המפרטת את מדד השירות לשנת 2016 שפוסם במהלך אמצע 2017. זיכרו כי פרסום התוצאות, מתייחס לשנה אחת קודם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם

 

מדד שירות קופות הגמל וההשתלמות לשנת 2016

פורסם ב: 7/2017
שם הגוף המנהלמדד שירות קופות גמלציון מדד שביעות רצון והמלצת לקוחותציון מדד תלונות הציבורציון מדד זמן מענה טלפוני
ילין לפידותילין לפידות88good88good85good98
אנליסטאנליסט85good83good84good98
אי.בי.איאי.בי.אי84good84good83good91
אינפיניטיאינפיניטי83good84good83good79
הראל גמלהראל גמל81ok80ok80good84
הלמן אלדוביהלמן אלדובי78good82ok78ok58
אלטשולר שחם פנסיהאלטשולר שחם78ok80good82ok58
אקסלנס נשואהאקסלנס נשואה73ok74ok77ok54
הפניקס פנסיה וגמלהפניקס פנסיה וגמל71bad72ok75ok59
מיטב דשמיטב דש71ok76ok76bad27
כלל פנסיהכלל פנסיה וגמל69bad72bad66ok58
מגדל מקפתמגדל מקפת69bad72bad72bad44
פסגות פנסיהפסגות גמל ופנסיה69ok74bad68bad33
מנורה מבטחים פנסיהמנורה גמל69bad73bad65bad46
איילון פנסיהאיילון פנסיה וגמל58bad62bad54bad42
ממוצע השוק75777562
good – החברה ממוקמת בשליש העליון במדד זה
ok – החברה ממוקמת בשליש האמצעי במדד זה
bad – החברה ממוקמת בשליש התחתון במדד זה זה

המקור: עיבודי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון 2017.

לסיכום: בטרם תבחרו את ספק מוצר החיסכון שלכם, יש לבחון את המשתנים הכמותיים(דמי ניהול, תשואות וכו')  ובנוסף את המשתנים האיכותיים (שירות, וכו') החשובים לא פחות. כל אלו משפיעים על הכסף שלכם.


מאמרים שיכולים לעניין אתכם

עודף/גירעון אקטוארי בקרנות הפנסיה החדשות

 נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue לפי הוראות הממונה על הביטוח ושוק ההון, קרן פנסיה עורכת בכל תקופת דיווח מאזן אקטוארי, שבו מוצגים נכסיה והתחייבויותיה. ההתחייבויות במאזן האקטוארי הן התחייבויות הקרן למבוטחים ולמקבלי הפנסיה, והן [...]

נכתב ע"י |קטגוריות: קרן פנסיה|תגיות: |

כשייעוץ פנסיוני פוגש את העצמאיים

נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue אחד היתרונות בלהיות עצמאי זה לקום בבוקר ולרוב ליצור משהו משלכם באמת. משהו שאתם מאמינים בו. מנגד אין ספק כי האחריות גדולה יותר. על העצמאי מוטלת החובה לדאוג למשכורות, [...]

תשואה או דמי ניהול? מה חשוב יותר?

נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue דמי ניהול גבוהים? תשואה או דמי ניהול? איך יראו הפנסיה והחסכונות שלנו? אוגוסט 2005, מתחולל שינוי גדול בעולם מכשירי החיסכון הפנסיוני. ועדת בכר בראשותו של מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר [...]

מטרתנו

נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue העולם הפנסיוני פיננסי הוא עולם מורכב ביסודו. אנו מודעים לעובדה כי קיים חוסר הבנה מוחלט בתחום (מבדיקה שערכנו לאחרונה מצאנו נכון להיום כי 99.78% מהאוכלוסיה מרגיש חוסר שליטה עד [...]

נכתב ע"י |קטגוריות: כללי פנסיוני|

למה ייעוץ מ FutureValue ?

נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue למה ייעוץ מ - FutureValue ? אנו מודעים לעובדה כי קיים חוסר הבנה בכל הקשור לעולם הפיננסי בכלל והפנסיוני בפרט. לא מפתיע כי 99.78% מכלל האוכלוסיה סובל מהיעדר מידע [...]

טען מאמרים נוספים
2018-02-21T16:42:04+00:00נכתב על-ידי |תחת קטגוריות: קופת גמל, קרן השתלמות|תחת תיוג: , , |אין הערות

באפשרותך להשאיר הערה

דרכים להתקשרות

מרכז: רמת גן | צפון: עין חרוד

טלפון: 972-3-7201999+

סלולרי: 972-50-8282644+

הפעילות שלנו

צור איתנו קשר
א'-ה': 9:00-18:00 | ייעוץ פנסיוני פיננסי אובייקטיבי