מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • ניצן
      אורח
      מס' מאמרים: 5434

      אמר לי לאחרונה שכאשר עוזבים מקום עבודה, יש להגיש למס הכנסה טפסי 161/161א כדי שיידעו האם משכתי פיצויים וכמה. נאמר גם שאם אינני מגיש – מס הכנסה מבין כאילו משכתי פיצויים, ואז מיסוי הפנסיה שלי יכול להיפגע אם טרם חלפו 15 שנים מאז.

      את שני מקומות העבודה האחרונים שלי עזבתי באמצע השנים 2012 ו-2017, מבלי שמשכתי פיצויים כלשהם (הם נשארו בביטוח המנהלים לצרכי הפנסיה). קיבלתי טפסי 161 ולא ידעתי שצריך לעשות עם זה משהו. עכשיו אני לפני פנסיה – האם זה אפשרי להגיש עכשיו את מה שצריך למס הכנסה כדי שלא אפגע? מה בדיוק עלי לעשות?

    • זיו
      אורח
      מס' מאמרים: 5434

      עליך לבקש מקופות המנהלים או מסוכן הביטוח טופס על גובה הפיצויים מכל מעסיק (טופס הכנה ל 161)עם הטפסים וה 161 שיש לך תפנה לפקיד שומה ותבקש שיפטור אותך ממס. ממילא פיצויים שנתיים עד 12,300 פטורים ממס. את האישורים יש לשלוח לחברת הביטוח.

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־טופס 161/161א, פיצויים ופנסיה
פרטים: