מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • דנה
      אורח
      מס' מאמרים: 5437

      אני בת 40 ויש לי ביטוח מנהלים וקרן פנסיה משנת 2006. כלומר בביטוח מנהלים יש לי מקדם מובטח של 199 אבל מצד שני דמי ניהול מאד גבוהים (4.99% מהפקדות, 1.25% מחסכון). בשנת 2016 הגיעו סך דמי הניהול ל-70% מהרווחים דבר הגורם לי לתהות האם כדאי להמשיך עם ביטוח המנהלים ומה בעצם החשיבות של המקדם? האם כדאי לשנות את אחוזי החלוקה בין קרן הפנסיה לביטוח המנהלים (כיום זה 50%,50%)?

    • אופיר שץ
      מנהל בפורום
      מס' מאמרים: 315

      דנה שלום,
      מתנצלים על הדיליי במתן התשובה

      אני מבין את ההתלבטות. נשמע מוזר שדמי הניהול הגיעו ל-70% מהרווחים אבל אתרכז בכיוון קצת שונה בתשובה שלי.
      צר לי, אך אין מנוס מלערוך השוואה בין 2 המוצרים כך שיילקחו בחשבון סטטוס המשפחתי, מרכיבים ביטוחיים, גובה השכר, שיעורי ההפרשות, תנאי מעסיק כלשהם, מצב בריאותי ועוד.. כל אלה משפיעים באופן ישיר ועקיף על החיסכון שלך.

      לאחר עריכת השוואה ניתן לכמת את גודל הפערים בין המוצרים. דמי ניהול לא בהכרח הפרמטר היחיד המשפיע על החסכון ולכן יש להסכל על כלל הפרמטרים המשפיעים בקרן הפנסיה ובביטוח המנהלים. נתקלתי לא מעט כי גם לאחר דמי ניהול מהסוג שלך, לעיתים השתלמו לחוסך במידה ויחסוך לאורך זמן ויתמיד. לכן תשובתי כאן היא לא חד משמעית.

      אני ממליץ לך לערוך השוואה פרטנית ולקבל המלצה מקצועית מאשר להשאר עם הספק או לפנות לכל מיני גורמים שאינם מרווחים את לחמם בפעולה חשובה זו וכוונתי לסוכני ביטוח או משווקים פנסיוניים. פעולה זו דורשת עבודה ולכן ספק אם היא תיעשה בחינם כפי שהורגלה רוב אוכלוסיית החוסכים בארץ לאורך שנים.

      לכן, חלוקה של 50%-50% נראת טוב לעין אבל לא בהכרח לכיס שלך עד יום הפנסיה. אל תתפתי לפתרונות קסם

      המשך יום טוב,
      אופיר

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־ביטוח מנהלים
פרטים: