דף הבית-3 פורומים פורום פנסיה, גמל, ביטוח חיים וחיסכון אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • סילבה
      אורח
      מס' מאמרים: 5437

      שלום,
      אני מבוטחת בביטוח מנהלים, ההפרשות לפוליסה הן: 6% מהשכר לרכיב תגמולי מעסיק, 5.5% מהשכר לרכיב תגמולי עובד ו- 6% לרכיב פיצויים. בנוסף מעסיקי רכש ביטוח אובדן כושר עבודה המבטיח 75% משכרי בהנחה של 0.8%. חברת הביטוח שינתה, ללא ידיעתי או הסכמתי, את עלות אובדן כושר עבודה בפוליסה מ-0.8% ל- 3.5% (זאת על חשבון הקטנת תגמולי עובד, תגמולי מעסיק ופיצויים על מנת לכסות את העלייה באובדן כושר עבודה). בהתאם לכך גם שונה השכר עבודה, המופיע בחברת הביטוח (אך בפועל שכרי לא השתנה) שממנו מחשבים את אחוזי ההפרשות.
      1. האם המעסיק חייב לכסות את ההוצאות לאובדן כושר עבודה למרות שההפרשים (6% רכיב פיצויים ועוד 3.5%) הינם 9.5%, כלומר מעל 7.5%?
      2. האם חברת הביטוח יכולה לבצע שינוי שכזה במשך השנים באותה הפוליסה בהתאם לגיל המבוטח? כמו כן האם יש תקרה לעלות מקסימלית?
      3. האם חברת ביטוח חייבת להודיע מראש ובכתב למבוטח והמעסיק על השינויים הללו?
      4. כאמור מעסיקי מפריש 6% מהשכר לפיצויים במשך כל תקופת עבודתי (כלומר הסכום המינימלי על פי החוק). בהגעתי לגיל הפרישה האם הוא יהיה חייב להשלים ב- 2.33% את הפיצויים למשך כל התקופה בה עבדתי במשרדו? כמו כן האם בהגעתי לגיל הפרישה יהיה ניתן למשוך את כל כספי הפיצויים בבת אחת?

      תודה רבה

    • אופיר שץ
      מנהל בפורום
      מס' מאמרים: 315

      סילבה שלום,

      1) המעסיק אינו מחוייב לכסות עלות זו. לאחר השינויים מ-7/2016, ישנה חובה מצד המעסיק לממן עד 6.25%. במידה ותחת סעיף 14, מחוייב עד 7.5% הכוללים את מרכיב התגמולים.
      לידיעה, מ1/2017 גובה שיעור הפרשה מצד המעסיק מתעדכן ל-6.5%.
      2) שינוי כזה ייתכן ומחייב אישור מצידך. נדרש היה אישור לגבי גביית יתרת השתשלום האם ע"ח העובד/מתוך התגמולים או ללא הגדלת הכיסוי הביטוחי והקטנתו בהתאם לגובה הפרמיה שקטנה. תבדוק מה הוגדר ועל מה חתמת שלא שמת לב.
      3) במידה ולא הגדרת בברירת המחדל כיצד לפעול במקרה בו גובה הפרמיה קטנה, לרוב חברות הביטוח מקטינות את גובה הכיסוי ושולח מכתב לפני במידה ולא נשלח אישור או תגובה מצידך.
      4) לגבי השלמת מרכיב הפיצויים, תתבצע כאשר תפוטר ולא ההיפך.
      נושא משיכת הפיצויים הוא נושא הדורש תשובה רחבה יותר ועומדות בפניך מס' אופציות שבחלקן מעורב נושא מיסוי בעתיד ולמשיכת הכספים היום השלכות בעתיד. בנושא זה הייתי ממליץ לך לפנות לייעוץ

      אופיר

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים
פרטים: