written by נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue


מי הן חברות הביטוח בישראל?

בישראל קיימות כ-10 חברות ביטוח גדולות השולטות על 90% מכספי החוסכים. בנוסף קיימות 4 חברות ביטוח נוספות קטנות יותר.

מה חשוב לנו לדעת? מה באמת חוסנן הכלכלי?

חשוב לכם לדעת היכן כספכם נמצא?

מי עומד מאחורי הגופים הללו המשפיעים על המשק?

לפניכם קישור לדפי החברות בהרחבה

מי הן חברות הביטוח בישראל?

לוגושם החברהתאור
מגדל ביטוחמגדל חב' לביטוחאת השם מגדל, העניק לחברה המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, כביטוי לחוסן ולביטחון שמעניקה מגדל ללקוחותיה. מגדל נוסדה בשנת 1934 בירושלים, על ידי משפחות של אנשי עסקים שפעלו תחת השלטון הבריטי.
כלל ביטוחכלל ביטוחכלל ביטוח הינה חלק מקבוצת כלל, הפועלת בארץ ובעולם, מעסיקה למעלה מ-4,000 עובדים, ומשווקת את מוצריה באמצעות כ-2,000 סוכני ביטוח. כלל ביטוח מציעה מגוון שירותים ומוצרים ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד
הפניקס חב' לביטוחהפניקס חב' לביטוחהפניקס הוקמה על ידי דוד חכמי ז"ל בשנת 1949. הוא שקבע את חזון החברה על יסוד הדאגה לרווחת הפרט והבטחת עתידו ועתיד צאצאיו. חזונו זה היה ונשאר מעמודי התווך של החברה.
הראל חב' לביטוחהראל חב' לביטוחארנסט ומרגוט המבורגר ז"ל, אשר עלו מגרמניה, החלו בשנת 1935 בפעילותם בתחום הביטוח בישראל באמצעות המשמר סוכנות לביטוח. בשנת 1975 הקימה המשפחה את הראל חברה לביטוח בע"מ
מנורה מבטחים ביטוחמנורה מבטחים ביטוחהחברה נוסדה בשנת 1935. כיום החברה מתמחה בביטוח ושוק ההון, ומכוונת את כל מרצה ויכולותיה לפיתוח פתרונות יצירתיים, מוצרים מעולים והענקת שרות ללא פשרות.
אאאאיילון ביטוחהחברה נוסדה בשלהי 1976 ע"י לוי יצחק רחמני באמצעות חברת שלמה רחמני ובניו בע"מ וחברת הביטוח הזרה “ניו-זילנד”
הכשרה חב' לביטוחהכשרה חב' לביטוחאחת החברות הוותיקות בתחום הביטוח בישראל ופועלת בתחום משנת 1972. בשנת 2006 נרכשה החברה על ידי קבוצת אלעזרא
ביטוח ישיר אי.די.איביטוח ישיר אי.די.איחלוצת שיטת הביטוח הישיר בישראל. כחלק מהתפיסה האסטרטגית שלה, מקיימת החברה קשר ישיר עם לקוחותיה ללא תיווך של סוכני ביטוח
אליהו חב' לביטוחאליהו חב' לביטוחנוסדה בשנת 1966 ע"י שלמה אליהו שהיה באותה עת חתם מצליח של חברות הביטוח המובילות בישראל.
עם היווסדה היתה "אליהו" לחברת הביטוח הישראלית הראשונה לה הוענק רשיון מבטח מאז קום המדינה.
שומרה חב' לביטוחשומרה חב' לביטוחהחברה נוסדה ב- 1943. פירושו השם – מגדל שמירה המוקם בשטח חקלאי, כרם או מטע. בארמית נקרא מגדל שמירה זה בשם נוטירא.
ביום 01/02/2013 הועברו מניותיה של שומרה לבעלותה של "מנורה מבטחים החזקות בע"מ"
שירביט חב' לביטוחשירביט חב' לביטוחהחלה לפעול כמבטחת בשנת 2000 ופועלת בענפי הביטוח הכללי (ביטוח אלמנטארי) בענפי רכב רכוש, רכב חובה, בביטוח דירות,בתי עסק, ביטוחי חבויות, תאונות אישיות, ביטוחי בריאות, ביטוח נוסעים לחו"ל וענפים נוספים אחרים.
AIG חברה לביטוחAIG חברה לביטוחהחלה לפעול בישראל במאי 1997 תחת בעלות משותפת של עורק ושל קונצרן AIG העולמית, במאי 2013 הושלמה העברת כל המניות לקונצרן AIG .
AIG היא קבוצת ביטוח בינלאומית, שבסיסה בארה"ב.
פסגות חב' לביטוחפסגות חב' לביטוחפסגות חברה לביטוח נוסדה בשנת 2014 לאחר שרכשה את פעילות ביטוח החיים של חברת שירביט חב לביטוח. פסגות חברה לביטוח הינה בעלת רישיון לעסוק בענפי ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה. נמצאת תחת האחריות והאיתנות הפיננסית של פסגות בית השקעות. פסגות חברה לביטוח מציעה מגוון ביטוחים – ביטוח חיים, ביטוח חיים למשכנתאות.