דף הבית-3 פורומים פורום פנסיה, גמל, ביטוח חיים וחיסכון מעבר מקרן פנסייה מבטחים לקרנות שהגיעו להסדר עם הממשלה על דמי הניהול

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • גילה ישראל
      אורח
      מס' מאמרים: 5433

      שלום רב ,
      אני בת 49 , נמצאת כבר 20 שנה במנורה מבטחים משלמת דמי ניהול מההפקדה בגובה 3.44% ודמי ניהול מחיסכון 0.25%
      ראיתי כי שתי חברות אלטושר שחם ואלמן אלדובי זכו במכרז לניהול קרן פנסייה שדמי ניהול מהפקדה בגובה 1.49% ודמי ניהול מחיסכון 0.1%
      שאלתי : האם כדאי לנייד את קרן הפנסייה ?
      האם כל הכסף שנצבר במנורה מבטחים עובר ???
      מהם היתרונות והחיסרונות של המעבר ????

    • יועץ פנסיוני
      אורח
      מס' מאמרים: 5433

      1. אם מבצעים ניוד בין קרנות חשוב מאוד שיבוצע באמצעות סוכן ולא באופן עצמאי. מדובר בתהליך שדורש מעקב הן מול הקופה המעבירה והן מול המקבלת וגם מול המעסיק שמבצע בזמן את שינוי החשבון אליו מעביר כספים בשוטף. יש לך ותק ביטוחי ותהינה השלכות חמורות לאיבודו עקב תהליך ניוד לא תקין.
      2. כפי שרכב בוחרים על בסיס מספר פרמטרים חשובים ולא רק על בסיס הצבע היפה שלו, כך גם קרן פנסיה, לא רק על בסיס הוזלה של כמה עשיריות האחוז בשנה. צריך לקחת בחשבון גם את פערי התשואות בשנים האחרונות, גודל הקרן, מאזן אקטוארי ועלויות הביטוח. חשוב לבצע את ההשוואה מול יועץ פנסיוני בבנק ולא סוכן של אחד הצדדים שישווק את הקרן שלו טוב יותר.
      3. יש לוודא שהקרן שלך היא מבטחים החדשה ולא מבטחים הותיקה. אני לא יודע אם את מדייקת באומרך 20 שנה או שזה בערך כי בשנים 1995 עד 1998 היו המצטרפים האחרונים לקרנות הותיקות בהסדר של "עמיתים" וקרן מבטחים ביניהן. אז מבטחים הותיקה בכל אופן לא ניתן לנייד.
      4. לדעתי הנקודה הכי חשובה. סביר שיש לך בקרן כיסוי נכות ופטירה. את נמצאת 20 שנה במבטחים, למעשה מגיל מאוד צעיר. כשעוברים לקרן פנסיה חדשה, חשוב שזה יהיה ללא הצהרת בריאות, כי אז אנחנו נותנים פתח לחברת הביטוח להכנס לתיק הרפואי בעת תביעת תגמולי ביטוח וסיכוי לקבל סירוב בגלל מה שניתן יהיה להוציא מההסטוריה הרפואית שלנו. נכון להיום, תביעת ביטוח תאפשר לבדוק בתיק הרפואי רק מעבר ל20 שנה רטרו, ואם הצטרפת למנורה ללא הצהרת בריאות (ישנה אפשרות כזו אם היית בהסדר קיבוצי) אז בתביעה לא ניתן לדחות אותך על בסיס התיק הרפואי כלל. לכן הנקודה הזו בעיני החשובה ביותר, שכן מעבר לקרן חדשה איתה אין הסדר שמאפשר כניסה ללא חיתום רפואי, עלולה להסב לך נזק כספי רב ביום תביעת ביטוח, עם כל הכבוד ליתר הפערים בין הקרנות.

      בהצלחה

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־מעבר מקרן פנסייה מבטחים לקרנות שהגיעו להסדר עם הממשלה על דמי הניהול
פרטים: