דף הבית-3 פורומים פורום פנסיה, גמל, ביטוח חיים וחיסכון כמה שאלות חשובות לפני שאני מחליטה האם לפנות ליועץ פנסיוני.. חייבת עזרה!!!

מציג 4 תגובות משורשרות
  • מאת
    תגובות
    • אנה
      אורח
      מס' מאמרים: 5433

      אז לפני שאני פונה ליועץ פנסיוני נורא חשוב לי לדעת כמה דברים, ממש אשמח למענה!!

      א. רציתי לדעת מהן בערך העלויות/טווח המחירים אצל יועצים פנסיונים (בלתי תלויים כמובן ואובייקטיביים!!)- הסטטוס שלי: רווקה ובריאה, בת 30, ללא ילדים, שכירה.. ??

      ב. סליחה על הבורות- אבל האם יועץ פנסיוני תפקידו אך ורק לייעץ לי -תרתי משמע- ואולי גם להנחות אותי בפעולות עתידיות שאצטרך לבצע בהמשך ובעצמי בלבד?? או שבעצם יש לו גם את הסמכות והייפוי כוח (בשמי) לבצע פעולות ממשיות עבורי? -פעולות אשר נוגעות לקרנות הפנסיה/גמל/השתלמות אליהן אני שייכת ?? **אתן דוגמה- עד ליום זה, הצטברו לרשותי חסכונות בתוך 3 קרנות פנסיה שונות (עקב החלפת מקומות עבודה בעבר)- במגדל, פסגות וכלל ביטוח- אם למשל, היועץ הפנסיוני מציע עבורי מסלול מסוים ב"פניקס", בטענה שזו האופציה האידיאלית, המשתלמת והרווחית ביותר עבורי -האם הוא בעצמו זה שדואג להעברת הכספים/חסכונות שהצטברו לי בשלושת הקרנות המצויינות לעיל אל הקופה הרצויה- או שאני רק שומעת בעצתו ואמורה לעשות זאת בעצמי??

      ג. במידה ושתיים מקרנות הפנסיה אינן פעילות כבר כמס' שנים- **הכוונה- שעדיין יש בהן חסכונות כספיים שהצטברו, אבל הופסקו הפרשות הכספים אליהן מלפני תקופת זמן ארוכה** -אז האם במצב כזה, מדובר באבדה משמעותית של כסף -בכל הקשור לדמי הניהול, עמלות או בכלל ??

      ד. בעניין- דמי הניהול בקרנות הפנסיה: האם מדובר בדמי ניהול חודשיים או שנתיים ???- והאם כשמפסיקים להפריש לי כספים לקרן מסוימת (עקב מעבר למקום עבודה חדש לדוגמה, בו המעסיק עובד עם קרן פנסיה שונה) -אז האם במקביל מפסיקים גם לגבות לי את דמי הניהול ושאר העמלות/ביטוחים הנלווים??

      ה. לאחרונה התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש (דרך חב' כוח אדם) ונאמר לי שאצלם, הם מתחילים להפריש כספים לקרן הפנסיה רק לאחר שלושה חודשים מתחילת העבודה- האם זה חוקי בכלל לעשות דבר כזה?? הם לא מחויבים להתחיל לשלם לי פנסיה החל מחודש העבודה הראשון ???

      ו. האם מומלץ לפנות ליועץ פנסיוני בכל עת שהסטטוס האישי משתנה באופן משמעותי- כמו לדוגמה: מרווק/ה לנשוי/אה, לאחר הולדת ילדים, או שינוי משמעותי בגובה המשכורת (ובאיזה מקרים נוספים עוד)??

      תודה רבה רבה, חשוב לי לדעת את כל הדברים האלה!!! :)

    • אופיר שץ
      מנהל בפורום
      מס' מאמרים: 315

      אנה בוקר טוב,

      א. נושא העלויות הוא מאוד משתנה ועיקר התמחור מתבסס על היקף התוכניות הפנסיוניות שברשותך ומה הציפיות והמטרה לפנייה לייעוץ. את זה לרוב מבררים בפגישה ראשונית בה ניתן לכמת את היקף המשימות ותמחור שעות העבודה. את מוזמנת לקבל הערכה גסה וטווחים בפנייה אליי ישירות לנייד 050-222-8000 אופיר.

      ב. ישנם יועצים פנסיוניים שמודל העסק שלהם הוא להעניק ניתוח תיק ומתן המלצות וישנם המסייעים בכל נושא התפעול שהוא תהליך ארוך יותר (תלוי בנותני השירות בחברות הביטוח ובתי ההשקעות). תלוי לאיזה יועץ פננסיוני פנית. אנו יודעים לתת מענה ב-2 המצבים. אני מסכים איתך שנושא הסיוע ביישום הממלצות הוא חשוב והכרחי. בסופו של דבר מדובר בשעות עבודה שיבוצעו או על-ידך או ע"י היועץ הפנסיוני.

      ג. קרן פנסיה לא פעילה לרוב ימשיכו להגבות דמי ניהול מהצבירה בלבד (מסך החסכון). אין כאן אובדן כספים. כספים אלו יעמדו לרשותך ביום הפרישה לפנסיה.

      ד. במקרה של הפסקת הפרשות לקרן הפנסיה, כפי שהזכרתי בסעיף ג', דמי הניהול ימשיכו להגבות מסך החסכון בלבד (ללא דמי ניהול כאחוז מההפקדה החודשית שלא קיימת כבר). לגבי זכויות, בקרן פנסיה לא פעילה, המרכיבים הביטוחיים לא פעילים ולכן הדבר היחידי שיעמוד לזכותך היא הקצבה הצפויה בגיל הפנסיה.

      ה. ע"פ החוק, לעובד שברשותו קרן פנסיה פעילה, על המעסיק להפריש מהחודש השלישי כולל רטרו מהחודש הראשון לתוכניות פנסיוניות. כמובן שבמידה והמעסיק מעוניין להפריש מהחודש הראשון, זו זכותו אך לא חובה.

      ו. פנייה ליועץ פנסיוני נחוצה במקרים שהזכרת וכמובן בכל הקשור לשינוי מקום עבודה בו עולות השאלות שוב כיצד להתנהל הלאה. במקרה של סיום עבודה במידה ומדובר בכספי פיצויים, השלמות פיצויים, כספים חייבים במס, אופציות מצד המעסיק להפקדת כספי מענקים, בדיקת תיק פיננסים (כשמעורבים דמי ניהול, תשואות וסיכון ההשקעות בתיק) ועוד… . כל אלה כמובן ניתן גם בפגישה חד פעמית קצרה ומעבר על התיק הפנסיוני בה ניתן במבט מהיר, לזהות פוטנציאל לייעוץ פנסיוני רחב יותר או שלא.

      בהצלחה
      אופיר

    • אנה
      אורח
      מס' מאמרים: 5433

      היי אופיר, תודה רבה על המידע המועיל -מאוד עוזר..
      יש עוד כמה שאלות…. בהמשך…..
      :)
      ואשמור את המס'

    • אופיר שץ
      מנהל בפורום
      מס' מאמרים: 315

      בשמחה!

    • אנה
      אורח
      מס' מאמרים: 5433

      היי אופיר :) .. מנסה להבין כמה דברים..

      1. ב-21 ליולי 2016 (לפני כשנה ושלושה חודשים) שלחו אליי מכתב מקרן הפנסיה פסגות (ועוד אחד כזה ממגדל, באותו תאריך) -הצעה ל"איחוד חשבונות לא פעילים בקרנות הפנסיה תחת קורת גג אחת"- עכשיו, חשוב להדגיש כי למטה, בשני המכתבים, גם הודגש- "שים לב, אם לא תעביר הודעה על כך שאת/ה לא מעוניין/ת להעביר את פרטייך האישיים לשם ביצוע איחוד החשבונות עד ליום X נעביר את פרטיך לאגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר לצרכי איתור חשבונות לא פעילים שרשומים על שמך בקרנות פנסיה"-
      אז כמו שאתה מבין, עבר הרבה מאוד זמן מאז.. ואני מציינת כי אני מעולם לא העברתי להם כל הודעה על כך שאני- *לא מעוניינת* -שיעבירו את פרטיי לשם ביצוע איחוד החשבונות.. -אז בעצם.. מה אני אמורה להבין מזה?? -שפרטיי האישיים בסופו של דבר הועברו לאן שהועברו (עפ"י המצוין במכתב) וכן בוצע איחוד חשבונות?? -כי זה מה שניתן להבין מהמכתב, לא?
      צוין גם בהמשך (באותם המכתבים)- "בכל מקרה, אם יאותרו חשבונות לא פעילים, יישלח אליך מכתב נוסף שבו תוכל לסרב לביצוע איחוד החשבונות" – מציינת כי לא נשלח לי שום מכתב נוסף כזה מעולם (לפחות לפי מה שזכור לי)..
      בכל אופן מה שאני לא מצליחה להבין הוא- במידה וכן בוצע בסופו של דבר איחוד חשבונות- אז מדוע לפי נתוני אתר wobi (ובדקתי ממש לאחרונה) מצב החשבון- בשלושת קרנות הפנסיה שיש ברשותי (פסגות, מגדל וכלל) -מעודכן באתר כ"פעיל" ??? (מופיע "מצב חשבון: פעיל" בכל הקרנות!..)
      -אז כאילו הם לא עשו כלום בסוף??
      ואני גם לא מבינה איך זה יכול להיות בכלל שהכל פעיל.. כי אני באמת החלפתי (ועדיין מחליפה) הרבה מקומות עבודה ומעסיקים- וכבר במשך תקופה די ארוכה שלא נשארתי הרבה זמן במקום עבודה אחד וקבוע (יש לי תואר..פשוט לא מוצאת את עצמי עם התואר הזה חח) ..בכל אופן, יש לך הסבר הגיוני לזה?? האם יכול להיות מצב שלא מופרשים כספים לקרן פנסיה מסוימת והיא עדיין מוגדרת כ"פעילה" לפי נתוני אתר wobi?? זה ממש מוזר!..

      2- ושוב בעניין דמי הניהול- אתה כתבת לי בתגובתך הקודמת ש"בקרן פנסיה שהיא לא פעילה, לרוב ימשיכו להיגבות דמי ניהול מהצבירה בלבד (מסך החסכון)". וכתבת עוד- ש"במקרה כזה לא מדובר באובדן כספים (ושכספים אלו יעמדו לרשותי ביום הפרישה לפנסיה)"- פה קצת איבדתי אותך.. איך בדיוק אני לא מאבדת כספים אם ממשיכים לגבות ממני כספים מסך החיסכון שהצטבר עבורי בקרן הפנסיה?? ושוב- עפ"י הנתונים באתר wobi הרי, כל החשבונות בקרנות שברשותי "פעילים" -אז אם כך, המצב גרוע לא?

      3- מישהו בפורום אחר, כתב לי בעניין חוק פנסיה חובה.. והוא הסביר את זה בערך כמוך- ש"החוק קובע שמי שמגיע למקום עבודה ויש לו חיסכון פנסיוני פעיל, יקבל את ההפרשות רק אם סיים לעבוד לפחות שלושה חודשים במקום העבודה החדש". ועוד הוסיף- ש"מחויבים לפי החוק, להפקיד רטרואקטיבי מהיום הראשון". אז לא כלכך הבנתי את זה.. מצד אחד אחרי 3 חודשים, מצד שני רטרו מהיום הראשון? למה הכוונה בעצם??

      ** אגב אתה יכול בבקשה לצרף לי לכאן קישור לחוק הזה? אולי באמת אצטרך להראות למעסיק.. זה ממש מוזר, המעסיק שלי אמר לי שהחוק קובע
      הפרשות לקרן הפנסיה רק לאחר חצי שנה **כן, בסוף הוא אמר חצי שנה, לא שלושה חודשים (התבלבלתי מקודם)**..
      ומזה בעצם מעיד על החברה, אם כך?? שהם עובדים לא לפי החוק?.. **

      תודה :)

מציג 4 תגובות משורשרות
מענה ל־כמה שאלות חשובות לפני שאני מחליטה האם לפנות ליועץ פנסיוני.. חייבת עזרה!!!
פרטים: