תגיות: 

מציג תגובה משורשרת 1
  • מאת
    תגובות
    • סיגל
      אורח
      מס' מאמרים: 5433

      שלום רב,
      1. פוטרתי עקב צמצומים בחודש מאי. ידוע לי שיש טווח של 5 חודשים עד לרגע הפרשה מחודשת על מנת לשמור על התנאים הביטוחיים-אובדן כושר עבודה (כלומר עליי להפריש סכום אישית או דרך מעביד חדש החל מחודש דצמבר). התחלתי לעבוד בחודש אוגוסט ונאמר לי שהחל מהחודש השלישי לעבודתי יועברו לי הפרשות לקרן הפנסייה גם רטרואקטיבי. במידה ואני מתפטרת בחודש אוקטובר (כך שעוד לא התחילו להפריש לי לפנסייה ממקום עבודתי), מה הנוהל בנוגע לקרן הפנסייה בנוגע לחודשים שכן עבדתי?
      2. בנוגע להפרשה עצמית לקרן הפנסייה לשמירה על הזכויות: נאמר לי שבקרן פנסייה של הראל לא ניתן להפריש מקרן העו"ש אלא מהקיצבה הפנסיונית בלבד. מה ההשלכות לכך? האם זה פוגע לי בפנסייה העתידית שלי?

      בברכה

    • אופיר שץ
      מנהל בפורום
      מס' מאמרים: 315

      סיגל שלום,
      1. לשאלתך "במידה ואני מתפטרת בחודש אוקטובר (כך שעוד לא התחילו להפריש לי לפנסייה ממקום עבודתי), מה הנוהל בנוגע לקרן הפנסייה בנוגע לחודשים שכן עבדתי?" – אין חובה מצד המעסיק להפקיד לקרן הפנסיה
      2. לאחר 5 חודשים מחודש ההפקדה האחרון, עלייך לעדכן את הקרן האם מעוניינת להמשיך ההפקדות מתוך הקרן (מקסימום 24 חודשים) או דרך שמירת הכיסויים הביטוחיים דרך תשלום פרטי. כמובן שהמשכת שמירת הזכויות דרך החסכון, תקטין במידה יחסית את הקצבה העתידית. בררי מהו התשלום החודשי ומהו המקדם קצבה נכון להיות כך תאמדי את גובה אובדן הקצבה לטובת שמירה על המשכת החברות בקרן וכל זאת במושגים של היום.

      אופיר

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־הפרשת פנסייה ממעביד
פרטים: