written by נכתב ע"י אופיר שץ | FutureValue


אז מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי מעניק פיצוי חודשי למשך 3 שנים ועד לכל החיים (ע"פ תנאי הפוליסה) למבוטח שהוגדר חולה סיעודי כל עוד המבוטח מוגדר חולה סיעודי.

ע"פ הערכות רווחות עלות ממוצעת של טיפול באדם סיעודי בבית המבוטח היא כ- 10,000 ש"ח בחודש ואילו במוסד סיעודי עלות ההוצאות גבוהה אף יותר ומגיעה להוצאה חודשית של כ – 20,000 ש"ח.

7 טיפים בביטוח חיים – סידרת טיפים שיחסכו לך כסף רב

חסוך עכשיו בהנחות

טיפ מספר 1

הנחות בביטוח חיים למקרה מוות

למאמר בהרחבה
טיפים ביטוח חיים במנהלים

טיפ מספר 2

ביטוח חיים למקרה מוות בביטוח מנהלים

למאמר בהרחבה

טיפ מספר 3

סטאטוס מעשנים בביטוח חיים

למאמר בהרחבה
טיפים בביטוח חיים פנסיוני

טיפ מספר 4

כיסויים ביטוחיים בקרן הפנסיה

למאמר בהרחבה

טיפ מספר 6

ביטוח בעת גילוי מחלה קשה

למאמר בהרחבה

טיפ מספר 7

ביטוח רפואי בריאות פרטי

למאמר בהרחבה

אז מהי הגדרת מקרה הביטוח?

1) מצב בריאותי ותפקוד ירוד של מבוטח כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי בריאותי, אשר בגינו המבוטח אינו מסוגל לבצע בכוחות עצמו לפחות 3 מתוך 6 הפעולות היומיומיות (ADL) או 2 מתוך 6 הפעולות היומיומיות, אשר אחת מהן היא אי שליטה על הסוגרים.
• לקום ולשכב
• להתלבש ולהתפשט
• להתרחץ
• לאכול ולשתות
• לשלוט על הסוגרים
• ניידות

2) המבוטח תשוש נפש – נהוג לחשוב כי הביטוח הסיעודי מיועד לאנשים מבוגרים בלבד אך במציאות שבה אנו חיים אדם עלול להפוך לאדם סיעודי כתוצאה ממספר סיבות: תאונת דרכים, תאונת עבודה או אפילו ילד בגן הילדים. לכן בחלק מסל הכיסויים הביטוחיים ניתן לייחס חשיבות רבה עבור ביטוח זה.

היכן ניתן לרכוש ביטוח סיעודי?

– בפוליסה קולקטיבית של קופת חולים

– מחברות הביטוח הפרטיות.

אם כך מהן ההבדלים?

כיסוי הביטוח הסיעודי בקופות החולים משתנה מקופה לקופה כאשר יש לשים דגש על סכומי הפיצוי/שיפוי שלעיתים שונים משמעותית מקופה לקופה, תקופות הפיצוי, תקופות ההמתנה ונושא ההחרגות (תנאים והגבלת קבלת המבוטח לביטוח).

גם בביטוחי הסיעוד שנמכרים ע"י חברות הביטוח, קיימים הבדלים בין חברות הביטוח. בין ההבדלים הנפוצים ניתן למצוא את המחיר, תקופת אכשרה (תקופת ההמתנה לפני קבלת הפיצוי, משך תקופת תשלום הפיצוי, כמות ה ADL המזכים בפיצוי, ערכי הסילוק ( ניתן להפסיק לשלם את העלות החודשית לאחר מספר שנים ולזכות בתגמול חודשי מופחת) ועוד.

הערה חשובה! לאחרונה (2014) פרסם האוצר נתונים על אופן תשלום התביעות של חברות הביטוח וקופות החולים בביטוח הסיעודי. חברת דקלה, שבבעלות הראל חב' לביטוח, המבטחת הפרטית של ביטוחי הסיעוד של חברי קופת החולים "כללית", נמצאה כחברה עם הציון המצטבר הנמוך ביותר בביטוחי הסיעוד הפרטיים וכן מבין ביטוחי הסיעוד של קופות החולים.

מסקנה, מכיוון שקיימים סוגים רבים ושונים של ביטוחי סיעוד, חשוב לדעת איזה כיסוי ביטוחי קיים ברשותכם, באיזה חברת ביטוח והאם ניתן יהיה להשתמש בו במקרה סיעודי.

מוכר לכולנו כי מרבית תוכניות הביטוח רבויות בפרטים מסועפים, הסכמים לא ברורים ללקוח הממוצע והאותיות הקטנות שגורמות לנו להרתע מלהבין.

נתקלתם בקושי או מעוניינים בסיוע בנושא, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח להעניק את המענה המקיף והמקצועי ביותר.


אין לראות במאמר זה תחליף לייעוץ פנסיוני פרונטלי.

המלצתנו, לפני כל שינוי, יש להיוועץ עם איש מקצוע, לבדוק ביסודיות את תוכניות הביטוח ולקיחה בחשבון את מצב הבריאות הקיים. כמו כן , אין לבטל את הפוליסה הקיימת בטרם קיבלתם אישור קבלה לביטוח בכתב מחברת הביטוח החדשה!